اخبار

مرز باشماق مملو از عاشقان اربعین

  • 07 شهریور 1402
  • 09:10
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 49 بازدید
  • Article Rating
مرز باشماق مملو از عاشقان اربعین

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان، تردد زوار اربعین از مرز باشماق همچنان ادامه دارد و روز به روز تعداد زائران و استقبال مردم از آنان بیشتر می‌شود. مسئولان استانی نیز هر کدام به نوبه خود از این مرز بازدید کرده و به صورت میدانی وضعیت و نحوه ارائه خدمات به مهمانان را بررسی می‌کنند.

این روز‌ها مرز باشماق مملو از عاشقان حسینی بوده که به صورت باشکوهی برای زیارت عتبات عالیات راهی کشور عراق می‌شوند. بررسی میدانی مدیریت و کارکنان حج و زیارت استان کردستان حاکی از آن است که در حال حاضر هیچ وقفه‌ای در خروج زائران اربعین حسینی از مرز باشماق وجود ندارد و امنیت کامل در تمام این نقطه مرزی و مسیر منتهی به کشور عراق برقرار است.

پارکینگ‌های سطح شهر مریوان و مربوط به اربعین در مسیر مرز باشماق در حال پذیرش خودروهای شخصی زائران هستند، اتوبوس‌های زیادی نیز در داخل شهر و اطراف پارکینگ اربعین وجود داشته که نسبت به انتقال زائران به پایانه مرزی اقدام می‌کنند. همه امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به زائران در مرز باشماق فراهم است. هوا نیز خنک و زمینه برای خلق پیاده‌روی باشکوه فراهم است.

خدمت‌رسانی شایسته به زائران ارائه شود

نماینده  محترم ولی‌فقیه در استان کردستان وضعیت خدمات‌رسانی موکب‌های مستقر در مرز باشماق مریوان را مورد بررسی قرار داد و انتخاب این مسیر برای پیاده‌روی زائران را جدا از سفر معنوی و خیر و برکات، فرصتی در جهت تسریع رفع مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود خدمت‌رسانی شایسته به زائران ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی گفت: این نقطه مرزی برای دومین سال جهت اعزام زائران اربعین انتخاب شده که در مجموع بازخوردهای خوبی از زائران دریافت شده است، باید فعالیت‌ها در بحث ایجاد و ارائه خدمات زیرساختی و حضور مواکب حسینی در این نقطه مرزی متمرکز باشد.

به گزارش روابط عمومی این مدیریت  تا ظهر امروز ششم شهریورماه بیش از 42 هزار از زائرین در کشور از مرز باشماق به سمت کربلای معلی عبور کرده و آمارها همچنان در حال افزایش و ظرفیت‌های لازم برای افزایش ترددها ایجاد شده است.

در حال حاضر 44 دستگاه اتوبوس و 76 دستگاه مینی بوس بخش دولتی و خصوصی برای انتقال زائران به مرز باشماق آماده خدمت‌رسانی هستند. مریوان در 100 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد و مرز باشماق هم در 18 کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

 

حسین ملایی امتیاز به خبر :
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اخبار