اخبار

نشست خبری مدیر حج و زیارت استان کردستان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیر حج و زیارت استان کردستان با اصحاب رسانه

 به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت کردستان ، مدیر حج و زیارت استان کردستان طی نشستی با اصحاب رسانه اقدامات ، برنامه ها و فعالیت های مربوط به معرفی سامانه سماح و نحوه ی ثبت نام ، صدور ویزا و خروج از مرز زائرین  اربعین حسینی (ع) را تشریح کرد.

بنابراین گزارش هاشم ناظمی جلال مدیر حج و زیارت کردستان صبح امروز دوشنبه در جمع تعداد زیادی از خبرنگاران و نمایندگان اصحاب رسانه استان کردستان ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) به آنان پیرامون اقدامات صورت گرفته به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر برای  متقاضیان و مشتاقان شرکت در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی (ع) به ایراد سخن پرداخت.

مدیر حج و زیارت ضمن معرفی سامانه سماح به آدرس : https://samah.haj.ir   از متقاضیان و علاقه مندان خواست برای ثبت نام در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی (ع) تنها از طریق سامانه سماح و شرکت های خدمات زیارتی دارای مجوز اقدام کنند و از مراجعه به افراد یا شرکت های غیر مجاز و سودجو خودداری نمایند.

وی در ادامه ی سخنان خود به آمار و اطلاعات سنوات گذشته اشاره و اعلام کرد : طبق پیش بینی های انجام شده  امسال حدود 2 میلیون نفر از مشتاقان و علاقه مندان زیارت ابا عبدا... الحسین (ع) از کشور اسلامی مان در مراسم معنوی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت نمایند که عزم ملی برای ساماندهی این عزیزان را می طلبد.

دبیر ستاد اربعین حسینی (ع) استان کردستان اضافه کرد هزینه ثبت نام معادل 40 دلار می باشد که سیستم معادل ریالی آن را محاسبه و از طریق درگاههای بانکی قابل پرداخت می باشد. در مورد بیمه زائرین نیز مبلغ 250 هزار ریال  و مبلغ 100 هزار ریال نیز بعنوان حق الزحمه شرکت مرکزی کارگزاران در نظر گرفته شده است.  

مدیر حج و زیارت استان کردستان آخرین مهلت جهت ثبت نام در سامانه سماح را 24 آبان ماه 1395 عنوان کرد البته توصیه نمود ثبت نام خود را به صورت گروهی (5 تا 50 نفره) انجام ولی  به روز های آخر موکول ننمایند وی افزود : با توجه به دستورالعمل های موجود گذرنامه متقاضیان می بایست از تاریخ خروج از مرز حداقل دارای 6 ماه اعتبار و همچنین مرز خروجی زائرین استان کردستان را مرز سومار اعلام کرد.

هاشم ناظمی جلال در پایان از تمامی افراد حقیقی و حقوقی که در راستای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی از هیچ گونه کوششی دریغ نمی نمایند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و خاطر نشان کرد با امید به اینکه در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) سال جاری باشیم.

                                                                                                                       روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان.

حسین ملایی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار