اخبار

نشست مدیران حج تمتع استان کردستان پیرامون مسائل و مشکلات حج تمتع سال 1395

  • 23 خرداد 1395
  • 11:04
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 760 بازدید
  • Article Rating
نشست مدیران حج تمتع استان کردستان پیرامون مسائل و مشکلات حج تمتع سال 1395

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت کردستان، نشست مدیران حج تمتع استان کردستان روز شنبه 22 خرداد ماه برگزار شد. بنابر این گزارش جلسه یاد شده با تلاوت آیاتی  از کلام ا... مجید توسط یکی از مدیران شروع شد.

ناظمی جلال مدیر حج و زیارت استان کردستان ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین هدف از برگزاری این نشست را اطلاع رسانی مناسب در خصوص مذاکرات حج تمتع سال 1395 و کارشکنی های صورت گرفته توسط مسئولین عربستان در جهت ممانعت از اعزام زائرین ایرانی حج تمتع سال 95 عنوان کرد.

مدیر حج و زیارت استان گزارشی اجمالی از تلاشهای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در راستای برگزاری حج تمتع سال جاری ارائه و به بیان قسمت هایی از سخنان ریاست محترم سازمان مبنی بر کارشکنی های متعدد مسئولین عربستان پرداخت.

مدیر حج و زیارت استان در این خصوص افزود بنا به فرمایشات ریاست محترم سازمان هیچگونه عزم و اراده ای برای پذیرش زائرین حج تمتع جمهوری اسلامی در سال 95 از سوی مسئولین عربستان دیده نشد و تمامی تلاش های مسئولین عربستان در راستای جو سازی رسانه ای و تلاش برای پذیرش تفاهم نامه تحکمی و نا عادلانه از سوی جمهوری اسلامی بود.

ناظمی جلال به بخش محدودیت ها و موانعی که مسئولین عربستان برای زائرین ایرانی قرار داده بودند اشاره کرد و افزود بنا به سخنان ریاست محترم سازمان حج وزیارت مسئولین عربستان با کارشکنی ها و مانع تراشی های متعدد در دور دوم مذاکرات تفاهم نامه ای تحکمی و یک طرفه را آماده و خواستار امضای آن از سوی ما شدند که با توجه به ظالمانه بودن مفاد آن واینکه عزت و سربلندی زائرین لحاظ نشده بود امضا نشد.

مدیر حج و زیارت استان از کارگزاران زیارتی خواست تا جهت تنویر افکار عمومی خصوصاً در فضای مجازی همکاری لازم با سازمان حج و زیارت داشته باشند .

در بخش دیگری از این نشست مدیران حج تمتع نیز به بیان مطالب و نقطه نظرات خود پرداختنداز جمله :

1-. استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت بالای کارگزاران در حوزه های مختلف از قبیل ورود به فضای مجازی جهت مقابله با کسانی که متاسفانه بعضاً مشاهده می شود به تخریب سازمان حج و زیارت و همچنین موضوع حج می پردازند.

2-. جلسات کارگزاران به صورت مستمر هر چند وقت یکبار برگزار شود و مطالب جدید مطرح گردد.

3-. تعامل با رسانه های محلی استان جهت آگاهی بخشی به مردم شریف کردستان در رابطه با کارشکنی های آل سعود برای عدم حضور زائرین ایرانی در حج تمتع 95

4-اطلاع رسانی و تشریح موضوع کارشکنی های عرستان در بین مردم از طریق تریبون های محلی مانند نماز جمعه ، جلسات مساجد ، ارتباطات مردمی و صدا و سیمای مرکز کردستان و ...

ناظمی جلال در پایان جلسه ضمن تشکر مجدد از مردم فهیم و شریف و مدیران حج تمتع ، کارگزاران زیارتی ، از متقاضیان اعزام به حج تمتع خواست با توجه به شرایط حاکم بر کشور عربستان و عدم وجود امنیت کافی تحت هیچ شرایطی از طریق کشورهای دیگر اقدام ننمایند.

                                                          

                                                                                                                       روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان.

حسین ملایی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

اخبار