اخبار

برگزاری همایش توجیهی اعضای ستادهای اجرایی حج تمتع سال 1392

  • 19 شهریور 1392
  • 06:46
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 728 بازدید
  • Article Rating
برگزاری همایش توجیهی اعضای ستادهای اجرایی حج تمتع سال 1392

همایش توجیهی اعضای ستادهای اجرایی حج 1392 و مدیران مجموعه های (هتل‌ها)  مکه و مدینه صبح روز دوشنبه مورخ 18 شهریور 1392 در محل سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت با حضور مهندس سعید اوحدی معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

سعید اوحدی در این نشست ضمن تبریک هفته حج و دهه کرامت و خیرمقدم و آرزوی توفیق برای جمیع خادمان ضیوف الرحمن به ویژه اعضای ستادها و مدیران مجموعه‌ها با ذکر اهمیت شناخت جایگاه مقدس و قدردانی به خاطر برخورداری از نعمت پوشیدن کسوت با شرافت خدمتگزاری حجاج، بدنه مخلص همکاران مجرب سازمانی اعم از کارگزاران و کارکنان را سرمایه و ثروت و برکت و یک سرچشمه فیاض در مسیر تسهیل امور و ارائه الگوی مدیریت مشارکتی در جهت خدمت به زائران عزیز معرفی کرد.

وی ضمن دعوت مدیران مجموعه و ستادها به حفظ انسجام و اتحاد و سعه صدر و خوشرویی، وضعیت آمادگی اجرایی در آستانه تشرف حجاج را تشریح کرد و گفت: بر اساس زمان‌بندی تنظیمی از برنامه عقب نیستیم. 
اوحدی افزود: مسئله تأمین ارز عملیات حج حل شده است. پروازهای ایستگاه تهران از فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد. ویزاهای کلیه کاروان‌های مدینه قبل تا پایان هفته جاری اخذ خواهد شد و تمامی تجهیزات لازم برای آشپزخانه‌های مرکزی ارسال شده است.

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: نخستین گروه عوامل اجرایی و خدماتی حج 1392 امشب به مدینه منوره اعزام خواهند شد. 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: آخرین حلقه ها در چرخه نظام مجموعه‌داری در حج امسال تکمیل خواهد شد که البته خلأ و کاستی‌های آن حتماً بایستی مورد بررسی قرار گیرد و در آینده بهبود یابد.

وی یادآور شد: پیش از این پزشکان در منا و عرفات برای ارایه خدمات پزشکی به حجاج در خیمه های آنها حضور پیدا می کردند ولی امسال چادر مخصوصی برای پزشکان در منا و عرفات تعبیه شده است.

رییس سازمان حج و زیارت دیگربار تأکید کرد: جایگاه حج در نظام جمهوری اسلامی قطعاً از شئون بلافصل رهبری است و باید بدانیم از آن جایی که با فریضه مردم سروکار داریم باید در جهت رفع دغدغه های ایشان تلاش نماییم.

اوحدی در پایان از حل شبهه تعدد منابع بازرسی در موسم حج با هماهنگی و سعه صدر برادران بعثه مقام معظم رهبری خبر داد که آقایان اسماعیلی، شهسواری و رضوی در این زمینه تلاش فراوانی کردند.
در ادامه این دیدار غلامرضا رضایی معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت شرح وظایف مدیران مجموعه را از ایران تا مکه و مدینه، جده و مشاعر و بین راه برشمرد و به محدودیت‌های اداره امور حج و خصوصاً امکانات منا و عرفات اشاره کرد.

لازم به ذکر است این همایش با حضور و سخنرانی رؤسای ستاد مکه و مدینه و تنی چند از مسئولان بخش‌های مختلف ستادهای عملیاتی حج 1392 برگزار شد.

حسین ملایی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار