اخبار

حج عامل بسیار مؤثرى براى وحدت مسلمانان از نژادها و طبقات مختلف است

  • 17 شهریور 1392
  • 10:48
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 995 بازدید
  • Article Rating
حج عامل بسیار مؤثرى براى وحدت مسلمانان از نژادها و طبقات مختلف است
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اهمیت حج در وحدت اسلامی گفت: حج عامل بسیار مؤثرى براى وحدت دل هاى مسلمانان از نژادها و طبقات مختلف است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان، حجت الاسلام محرم العلی فراشی، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امروز (17شهریور) در همایش هفته حج در جمع زایران استان که در سالن آزادی شهر سنندج برگزار شد، گفت: حج عامل بسیار مؤثرى براى وحدت دل هاى مسلمانان از نژادها و طبقات مختلف است زیرا حج تعصب هاى ملى، قومى و نژادپرستى را از بین برده است.

وی افزود: هر ساله مسلمانان در کنار هم در یک محل و با اعمالى مشترک گرد هم مى آیند و با شعارها و انجام مراسم عبادى و سیاسى به ریسمان الهى چنگ مى زنند و از اجتماع عظیم حج بهره هاى فراوانى را مى برند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فلسفه وجودی کعبه، برای به پاخیزی مردم و نزدیک شدن به خدا است و مهم ترین نکته ای که باعث دوام انسان می شود و در زندگی دنیا انسان را محکم می کند یاد خداست.

حجت الاسلام فراشی اظهار داشت: فلسفه وجودی انسان بندگی خدا است و برای بنده خدا شدن باید همه بندگی ها را کنار گذاشت و فقط قید بندگی خدا را به گردن بیاویزید.

این مقام مسئول، خدشه‌دار کردن اتحاد مسلمانان را از اهداف مهم استکبار جهانی دانست و افزود: مسلمانان در این مورد باید هوشیار باشند و انسجام و اتحاد اسلامی رادر این کنگره عظیم حج حفظ کنند.

حجت الاسلام فراشی با تأکید بر این نکته که مسلمانان باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار و متحد باشند؛ به وضعیت سوریه و هم سویی حکومت‌های دست نشانده عرب با امریکا اشاره کرد و افزود: حکومت‌های دست نشانده کشورهای عربی به جای حمایت از سوریه با توطئه‌ها و برنامه‌های تفرقه‌افکنانه امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی همراه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سعی کنید حالا که به این سفر معنوی دعوت شده اید، حاجی درجه یک باشید و در خانه خدا، منا وعرفات و مشعر این بندگی را در خودتات تقویت کنید به گونه ای که همیشه با شما باشد.

گفتنی است، در این مراسم گروه قصیده‌خوانی به اجرای برنامه پرداختند و در پایان هم مراسم نمادین مناسک حج اجرا شد.


 







حسین ملایی امتیاز به خبر :
شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار