اخبار

۹۰۲ زایر کردستانی به حج تمتع اعزام می شوند

  • 17 شهریور 1392
  • 10:36
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1114 بازدید
  • Article Rating
 ۹۰۲ زایر کردستانی به حج تمتع اعزام می شوند
مدیر حج و زیارت استان کردستان از اعزام ۹۰۲ زایر کردستانی در قالب 7 کاروان به حج تمتع سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان، هاشم ناظمی‌جلال ظهر امروز (17شهریور) در همایش بزرگ حج که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از تعداد اعزام شدگان امسال را 871 نفر زایر و 31 نفر عوامل اجرایی و پشتیبانی تشکیل می‌دهند.

وی تعداد زایران زن امسال را 471 نفر و تعداد مردان را 400 نفر ذکر کرد و بیان داشت: 154 نفر از زایران امسال حج تمتع زیر 50 سال، 693 نفر مابین 50 تا 80 سال و 24 نفر نیز 80 سال به بالا سن دارند.

وی میانگین سنی حجاج استان را حدود 62 سال خواند و تصریح کرد: عوامل کاروان شامل مدیر، معاون، روحانی، پزشک، معینه و مامورین پذیرایی تعیین شده‌اند.

مدیر حج و زیارت کردستان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی، توجیهی زایران استان در 10 جلسه شامل احکام، اعمال مناسک حج، آشنایی با اماکن مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره، آشنایی با قوانین و مقررات کشور میزبان و آموزش‌های بهداشتی برگزار شده است.

ناظمی‌جلال عنوان کرد: به دلیل توسعه مسجدالحرام ظرفیت اعزام کشورهای اسلامی امسال 20 درصد کاهش یافته که در اکثر استان‌های کشور نیز این کاهش اعمال شده است.

وی اضافه کرد: با عنایات مسئولان سازمان حج و زیارت کشور این موضوع کاهش 20 درصدی شامل کردستان نشده است.

وی اظهار داشت: عملیات اعزام زایرین استان از دهه اول مهرماه و از ایستگاه پروازی فرودگاه کرمانشاه به مقصد مدینه منوره انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان کردستان ادامه داد: حجاج کردستانی بعد از بهره‌مندی از فیوضات زیارت مسجدالنبی و اصحاب کرام و ائمه اطهار و سایر اماکن مقدس مدینه منوره ازمیقات شجره احرام می‌بندند.

ناظمی‌جلال شعار امسال هفته حج را حج، معنویت، هم‌اندیشی و اتحاد اسلامی خواند و بیان داشت: پاک شدن از گناهان، خلق و خوی خدایی پیدا کردن، آشنایی با مشکلات جهان اسلام، کسب بهشت رضوان الهی و شروع زندگی نو از جمله برکات معنوی سفر حج تمتع است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش به منظور آشنایی با احکام و مناسک حج، ایجاد فضای اتحاد و یکدلی بین حجاج، تداعی حج ابراهیمی برای زایران سال‌های گذشته برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت مراسم حج و خانه خدا و قبله مشترک تمام مسلمانان پیوند دهنده مسلمانان به یکدیگر و بهترین وسیله وحدت بین آنان است.


حسین ملایی امتیاز به خبر :
شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار