اخبار

آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی در کردستان همزمان با سراسر کشور

آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی در کردستان همزمان با سراسر کشور

سنندج- ایرنا- مدیر حج و زیارت کردستان از آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی سال جاری از طریق سامانه سماح همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

هاشم ناظمی جلال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام زائران از 16 مرداد جاری در کشور آغاز شده و علاقه مندان می توانند به صورت مستقیم در سامانه سماح به نشانی اینترنتی samah.haj.ir و یا با مراجعه به دفاتر و شرکت های خدمات زیارتی مجاز جهت مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان ها دفاتر و شرکت های خدمات زیارتی مجاز و قانونی وجود دارد گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور تنها افرادی می توانند ویزای اربعین دریافت کنند و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند.
مدیر حج و زیارت کردستان اظهار کرد: براساس قوانین و مقررات جاری کشور عراق، گذرنامه متقاضیان زیارت اربعین باید دارای حداقل شش ماه اعتبار از زمان خروج از مرز برای عزیمت به عراق باشد از این روز لازم است علاقه مندان به زیارت اربعین به موقع نسبت به اخذ گذرنامه با اعتبار کافی اقدام کنند.
به گفته وی اعزام پیاده روی اربعین حسینی از 20 محرم الحرام مصادف با اول آبان آغاز و تا پایان ماه صفر یعنی 10 آذر خواهد بود.
جلالی با بیان اینکه براساس ابلاغیه وزارت کشور مرز خروجی زائران برای عزیمت به عراق بر اساس استان محل سکونت زائران مشخص شده است افزود: زائران استان کردستان از طریق مرز مهران اعزام می شوند.
او از متقاضیان درخواست کرد به هیچ عنوان به افراد و کاروان های غیر مجاز اعتماد نکنند.

مدیر ارشد امتیاز به خبر :
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات