اخبار

دیدار کارگزاران حج و زیارت کردستان با نماینده معزز ولی فقیه در منطقه کردستان

  • 14 شهریور 1394
  • 13:26
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1966 بازدید
  • Article Rating
دیدار کارگزاران حج و زیارت کردستان با نماینده معزز ولی فقیه در منطقه کردستان

 


به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان ، روز پنجشنبه مورخ 12/06/94 جمعی از کار گزاران زیارتی استان ( روحانیون ، معینه ها ، مدیران ،  عوامل اجرایی کاروانهای حج 94  ، مدیران عامل شرکت های خدمات زیارتی ، پیشکسوتان و پرسنل حج و زیارت استان با نماینده معزز ولی فقیه در منطقه کردستان دیدار کردند.

در این دیدار پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید هاشم ناظمی جلال مدیر حج وزیارت استان کردستان هدف از این دیدار را ارائه گزارش فعالیت های انجام شده و استفاده از رهنمود های آیت ا... حسینی شاهرودی در آستانه اعزام زائرین حج تمتع عنوان کرد.

مدیر حج وزیارت کردستان افزود : از بهمن‌ماه سال گذشته اقداماتی در راستای برگزاری هرچه با شکوه تر و کیفی تر اعزام زائران در سطح کشور و استان انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه آماده‌سازی زائران از لحاظ معنوی و جسمانی در قالب برگزاری دوره های آموزشی و بسته های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد : با تاسی از شرایط موجود در جهان اسلام شعار حج امسال «حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» در نظر گرفته شده است.

مدیر حج و زیارت کردستان  بیان داشت امسال  64 هزار نفر از ایران اسلامی به سرزمین وحی اعزام می شوند که حدود 62 هزار نفر آنها زائر و مابقی عوامل اجرایی هستند، وی خاطرنشان کرد: 980 نفر از حجاج ایران اسلامی را زائرین استان کردستان تشکیل می‌دهند که از 16 شهریورماه سال جاری در قالب 8 کاروان که 7 کاروان از ایستگاه پروازی همدان و یک کاروان از ایستگاه پروازی فرودگاه امام خمینی (ره ) به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

ناظمی‌جلال به رشد آمار تعداد زائران از کردستان به سرزمین وحی نسبت به سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 92،  تعداد871 نفر زائر و در سال گذشته 910 زائر از این استان به حج تمتع اعزام شده‌اند.

ایشان با اشاره به اینکه 480 نفر از زائرانی که امسال از کردستان به حج تمتع  اعزام می‌شوند مرد و 502 نفر زن هستند، افزود: میانگین سنی زائران کردستانی 62 سال و جوان‌ترین آنها متولد سال 68 از شهرستان مریوان است.

به گفته وی، مسن‌ترین زائر کردستانی در حج ابراهیمی امسال نیز متولد سال 1297 از شهرستان بانه است.

مدیر حج و زیارت کردستان تصریح کرد: 96 نفر از زائران کردستان جزء خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند.

ناظمی‌جلال از اعزام 50 نفر شامل، مدیر ، معاون ، روحانی ، 4 پزشک و عوامل اجرایی همراه با زائران کردستانی به سرزمین وحی خبر داد و افزود: جهت رفاه حال بانوان محترم یکی از 4 پزشک کاروانهای کردستان خانم می باشد.

وی همچنین از کاهش 5 تا 10 درصدی قیمت‌ کاروان‌ها با وجود افزایش نرخ ارز در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: اجرای کامل طرح انطباق، حذف هتل‌های کم کیفیت، حضور پزشک زن، افزایش 70 درصدی تنوع غذایی، ارتقای سطح کیفیت هتل‌ها و خرید تمامی مواد غذایی از کشور و انتقال آن به  عربستان از جمله اقداماتی است که در راستای ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به زائران ایرانی در سال‌جاری انجام شده است.

مدیر حج و زیارت کردستان در ادامه از حج به عنوان کنگره عظیم صالحان، عابدان و مخلصان نام برد و افزود: مسلمانان جهان در پرتو این مراسم عبادی در واقع بهتر با امکانات، نیروهای دنیای اسلام آشنا می‌شوند.

ناظمی‌جلال با بیان اینکه جهت آمادگی هر چه بیشتر زائران  برای حضور در این سفر جلسات متعددی در سطح استان برگزار شده است  گفت: از تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی که یار و یاور ما در راستای اجرای برنامه های مختلف برای زائرین حج تمتع سال 94 بوده اند صمیمانه تقدیر و تشکر  می نمائیم .

در پایان خاطرنشان کرد: از مردم بصیر و فرهنگی استان می‌خواهیم به جهت حفظ نظم و آرامش خاطر زائرین عزیز ، مراسم بدرقه و استقبال از زائران را در مساجد و منازل برگزار و از حضور و تجمع در فرودگاه همدان خودداری نمایند.

آیت الله سید محمدحسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز اظهار داشت : از زحمات تمامی بزرگورانی که در حوزه حج و زیارت تلاش می نمایند تشکر و قدردانی می نمایم و این موقعیت را فرصت خدمتی گرانبها بدانید که خداوند به همه ی شما بزرگواران عطا کرده است .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن اشاره به اهمیت حج برای مسلمان ها گفت : حج جایگاه بسیار مهمی در بین مسلمانان دارد و نماد همدلی و عزت و سربلندی مسلمانان است .

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت : حج از جهات مختلفی دارای اهمیت است که مهمترین اهمیت آن این است که نماد همدلی و وحدت و یکپارچگی مسلمانان است که همه ساله به همه ی دنیا عرضه می شود .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن اشاره به آغاز اعزام زایران به مكه مکرمه و مدینه منوره برای انجام حج تمتع گفت : حج از دو جهت دارای اهمیت است اول به دلیل وجود مکه و خانه ی کعبه و دوم به دلیل وجود اعمالی که در موسم حج انجام می گیرد که نشانه ی رحمت و برکت الهی است و برای هدایت و همدلی همه ی مسلمانان انجام می گیرد .

آیت الله حسینی شاهرودی همچنین با اشاره به اهمیت مراسم حج و بازتاب های آن در همه ی دنیا اظهار داشت : با توجه به خطر تکفیر و تکفیرگرایی در جهان اسلام مراسم حج اهمیت بالایی دارد زیرا که بنیاد و محور هدایت همه ی بشریت از خانه ی کعبه آغاز شده است .

حسینی شاهرودی ضمن اشاره به خدمات رسانی هر چه بیشتر و بهتر به زائران حج بیت الله الحرام اظهار داشت : بایستی تلاش نمایم که زمینه مناسب برای خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر زائران حج بیت الله الحرام فراهم گردد .

آیت الله حسینی شاهرودی ضمن اشاره به امکانات و تدابیر رفاهی اندیشیده شده برای زائران اظهار داشت : استفاده ی حجاج ایرانی از بهترین امکانات رفاهی در طول ایام حج نشانه ی سربلندی و عزت و استقلال مادی و معنوی کشور ایران است .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بناها و مکان های معنوی موجود در مسیر حج اظهار داشت :بسیاری از نشانه های اولیه صدر اسلام از بین رفته است که هر یک از این علائم و مکان ها نشانه هایی از رافت و مهربانی نبی مکرم اسلام است .

آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت : حضرت ابراهیم پیامبر بزرگی است که برای نشر توحید و دین خدا مورد آزمایشات مقدس و متعددی قرار گرفتند و پس از گذراندن این آزمایشات علاوه بر مقام نبوت مقام امامت را خداوند به ایشان عطا نمودند .

وی گفت : اعمال حج هر کدام نماد و نشانه ای متبرک و مهم است که باید زنده نگه داشته شوند زیرا هر کدام نشانه ی فداکاری هایی است که برای زنده نگه داشتن دین انجام شده است .

آیت الله حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت حج و جایگاه اثربخش آن برای ایجاد امنیت و اتحاد و یکدلی در جوامع مسلمان گفت : آمریکا و اسرائیل تلاش می نمایند که همه ی جهان اسلام را درگیر نمایند تا به این طریق امنیت اسرائیل را تامین نمایند .

وی اظهار داشت : حج یک فراخوان عمومی است که همه ی مسلمان ها را از سراسر جهان گرد هم جمع می کند که ابتدا از معنویت حج استفاده نمایند و دوم از مکان های بصیرت آفرین حج بهره مند شوند .

آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ی ولی فقیه در استان کردستان در پایان با اشاره به انجام توافق هسته ای و اهمیت آن اظهار داشت : پذیرش حق تولید سوخت هسته ای ایران باعث عزت و سربلندی ایران و باعث افتخار همه ی ملت های مسلمان است.

.                                                                                                                                             روابط عمومی مدیریت حج وزیارت استان کردستان

حسین ملایی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع